Oticanje nogu u trudnoći


Otoci nogu su skoro redovna pojava u trudnoći. Oticanje podkolenica, gležnjeva i stopala je posledica zadržavanja veće količine vode i povaćanja celokupne cirkulišuće tečnosti u organizmu. Otoci su posebno izraženi u letnjim mesecima i kod blizanačkih trudnoća.

Noge su izrazitije otečene tokom popodneva i obično se u toku noći ili posle ležanja povuku. Ukoliko otoke nogu ne prate znaci popuštanja bubrega ili srca, odnosno povišen krvni pritisak oni ne zaslužuju veću kliničku pažnju. Posle porođaja problemi sa oticanjem nogu se lagano povlače. Postepeno kako vi gubite na težini tako će se povlačiti i otoci nogu. U tome će Vam znatno pomoći i dojenje jer ćete tako brže gubiti na težini. Telesna aktivnost – šetnja će takođe biti od pomoći. Često porodilje pored otoka imaju i umerene bolove u gležnjevima ali se sa povratkom uobičajenim aktivnostima ti bolovi smanjuju.

Savet :
• Odmarajte u ležećem položaju sa nogama podignutim iznad nivoa srca.
• Koristite elastične čarape za proširene vene dok hodate. Možete koristiti i lokalno kreme protiv bolova ili proširenih vena.
• Možda Vam je potrebna i nova udobnija obuća jer se stopala u trudnoći obično povećaju za jedan broj.
• Zvuči paradoksalno ali će verovatno biti od pomoći – pijte dosta tečnosti. Ne samo zbog vrućine već i stoga što će voda izbaciti toksine iz vašeg organizma.

About these ads

One comment on “Oticanje nogu u trudnoći

  1. Još saveta:

    • Kad god ste u mogućnosti istežite se i podignite noge, a ukoliko duže vreme stojite ili sedite (što bi trebalo izbegavati koliko je god to moguće), često pravite pauze da prošetate, kako bi podstakli cirkulaciju.
    • Izbegavajte nošenje čarapa i obuće koje vas stežu.
    • Kada sedite nemojte prekrštati noge i izbegavajte nošenje tesnih farmerki i pantalona.
    • Unosite dovoljno tečnosti, oko 8 čaša vode dnevno, zdravo se hranite i izbegavajte veoma slanu i začinjenu hranu.
    • Izbegavajte kupanje vrućom vodom, a pred spavanje će vam sigurno prijati da noge istuširate prohladnom vodom.
    • Redovno umereno vežbajte. Šetnja i plivanje se posebno preporučuju, kao i vežbe u vodi (akvarobik).
    • Čaj od korijandera može biti od pomoći u slučaju znojenja i otoka. Dve šoljice ključale vode prelijte sa dve kafene kašike ove biljke. Ohlađen napitak piti tri puta u toku dana.
    • U toku leta, preko dana odmarajte kada je napolju suviše toplo, a predveče možete da prošetate. Kod većine žena otoci se smanjuju nakon noćnog odmora ili nakon nekoliko sati odmora u toku dana.
    • Takođe, trebalo bi izbegavati direktno izlaganje suncu, jer toplota utiče na širenje krvnih sudova, a samim tim i na pojavu otoka.

Dodajte komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s